MENU
Главная » 2016 » Январь » 3 » Яриніч відзвітував за рік депутатської діяльності
12:48
Яриніч відзвітував за рік депутатської діяльності

Народний депутат України Костянтин Яриніч на своїй персональній сторінці у Facebook оприлюднив "Звіт перед виборцями про результати роботи у 2015 році".

Підбігає свого завершення 2015 рік.

Вважаю своїм обов’язком підбити підсумки моєї роботи перед громадою Кіровограду, яка делегувала мене в український парламент представляти її інтереси та захищати конституційні права.

1. Прийнявши рішення балотуватись до Верховної Ради, головним завданням для себе поставив – прикласти максимальних зусиль для реформування системи охорони здоров’я. Щоб кожен громадянин, незалежно від соціального становища, мав можливість отримати якісну, доступну та своєчасну медичну допомогу, а лікарі – європейську заробітну плату.

В цьому контексті я робив все від мене залежне, аби урядовий пакет законопроектів (2309а, 2310а, 2311а), що спрямований на забезпечення автономності та самоврядності медичних закладів, як першого, необхідного етапу реформи охорони здоров’я, якнайшвидше був винесений у зал парламенту для голосування.

Це і неодноразові звернення до голови профільного Комітету, до керівництва парламенту, виступи на брифінгах та з трибуни Верховної Ради.

На жаль, політична кон’юнктура та деякі «особистісні» інтереси не дали можливості зробити цей перший, але надзвичайно важливий крок в реформуванні вітчизняної медицини в цьому році.

Проте, привидів для оптимізму набагато більше, аніж розчарувань.

Ну, по-перше, з цього шляху ми вже не зійдемо і реформа таки відбудеться. Потрібно віддати належне нинішньому керівництву профільного Міністерства, яке підготувало законодавчий фундамент для реальної реформи охорони здоров’я. Безсумнівно, це чи не перший склад Міністерства, який чітко знає куди треба рухатися і як досягти бажаного успіху.

Залишилось підтримати дані законодавчі ініціативи та імплементувати їх на практиці. Я переконаний, на початку наступного року парламент виконає дану місію.

Для цього разом зі своїми колегами по Комітету я виступив суб’єктом законодавчої ініціативи і вніс до парламенту альтернативний урядовому проект Закону реєстр. № 2309а-д.

Для мене не має значення чий підпис стоятиме під законопроектом, для мене головне, - щоб реформа охорони здоров’я відбулась, щоб громадяни мали можливість отримувати якісне та доступне медичне обслуговування.

Створенню реального механізму розвитку нових відносин в охороні здоров’я, спрямованих на забезпечення права кожної особи на ефективне й доступне медичне обслуговування, а також мотивації територіальних громад до їх безпосередньої участі й відповідальності за забезпечення надання населенню безоплатної медичної допомоги покликаний також законопроект реєстр. № 1483, співавтором якого я є.

Крім того, мною у співавторстві з іншими народними депутатами був внесений проект Закону реєстр. № 2271 (щодо визначення дефініції «медична послуга»).

Необхідність введення у чинне законодавство цього терміну обґрунтовується передбаченим у ході реформування системи охорони здоров‘я переходом закладів охорони здоров’я на роботу в нових економічних умовах, згідно з якими їх фінансування здійснюватиметься не за кошторисом, а на основі конкретних результатів їх діяльності за обсягами фактично наданих медичних послуг (на основі договорів про медичне обслуговування населення).

З огляду на те, що реформування системи охорони здоров‘я в Україні передбачає запровадження нових принципів фінансування постачальників (надавачів) медичних послуг, в тому числі, на основі оплати за пролікований випадок, визначення на законодавчому рівні поняття «медична послуга» є вкрай актуальним.

Наголошую, мова йде саме про постачальників медичної послуги (закладів охорони здоров’я), а не її отримувачів (пацієнтів).

2. Для мене честь бути одним з авторів «революційних» законопроектів, які вже мають статус Законів України (269-VIII; 332-VIII).

Ми передали право здійснювати державні закупівлі життєво-необхідних ліків міжнародним спеціалізованим організаціям. Тендери вже відбуваються. 2,2 млрд грн передано міжнародним організаціям для здійснення закупівель ліків та вакцин. Перші поставки очікуються в наступному місяці.

Я дуже надіюся, що усунувши таким чином корупційні схеми, нам вдасться не тільки зекономити бюджетні кошти (а це близько 40 % від виділеного бюджету на закупівлі ліків за державними програмами) та додатково забезпечити життєво-необхідними ліками 1,5 млн пацієнтів, надзвичайно важливо, щоб пацієнти були своєчасно ними забезпечені!

3. Не менш фундаментальним, на мій погляд, є проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів людині» (реєстр. № 2386а), одним з суб’єктів законодавчої ініціативи якого я є.

Зважаючи на те, що протягом останніх 10-12 років цей напрям лікування в Україні практично не розвивався, що змушує щороку багатьох громадян нашої держави виїздити для отримання такого лікування закордон, а державу витрачати значні бюджетні кошти на організацію такого лікування, законодавча ініціатива щодо удосконалення системи трансплантації в Україні є вкрай актуальною, прийняття якої дозволить врятувати тисячі життів.

4. Чималих зусиль я докладаю для захисту конституційного права випускників медичних спеціальностей на вільний вибір праці.

За моєї ініціативи відбувся круглий стіл за участі всіх зацікавлених сторін, на якому були обговорені проблемні питання працевлаштування, зокрема примусового розподілу та обов’язкового трирічного відпрацювання випускниками медичних ВНЗ, які отримали вищу освіту за кошти державного чи місцевого бюджету.

Мною було підготовлено подання в Конституційний Суд України щодо відповідності Конституції 992-ї Постанови КМУ, якою затверджено порядок примусового відпрацювання випускників ВНЗ медичного профілю, які навчались за державним замовленням.

Під даним поданням я зібрав 46 підписів своїх колег-народних депутатів та подав його на розгляд колегії Конституційного Суду. Очікуємо на висновок Колегії щодо відповідності даної Постанови Конституції України.

Окрім того, я виступив співавтором проекту Закону реєстр № 3312, який на законодавчому рівні покликаний захистити конституційні права випускників медичних ВНЗ на вільний вибір праці, усунувши правові колізії у чинних нормативно-правових актах.

5. Я переконаний, якщо ми хочемо зберегти кадровий потенціал та вирішити проблему кадрового забезпечення медичних закладів, особливо в первинній ланці охорони здоров’я, ми повинні йти не шляхом примусового розподілу молодих спеціалістів, а шляхом їх заохочення до роботи, особливо в сільській місцевості. Мова йде, насамперед, про забезпечення молодих лікарів гідною оплатою праці, соціальним пакетом, житлом, службовим автомобілем тощо.

Для вирішення цього завдання мною з колегами було подано до парламенту проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо соціальних гарантій педагогічним, медичним і фармацевтичним працівникам, які працюють в сільській місцевості» (реєстр № 1273).

Проектом Закону пропонується запровадити такі соціальні гарантії для працівників державних і комунальних закладів освіти та охорони здоров’я у сільській місцевості:

- пільгове забезпечення житлом за рахунок держави шляхом надання службового житла (будинку або квартири) з можливістю набуття права власності на дане житло, якщо безперервний стаж роботи за фахом у державній установі в межах одного населеного пункту становить не менше 15 років;

- одержання безвідсоткових кредитів для придбання або будівництва індивідуального житла, для придбання приватного автотранспорту;

- одержання щорічної матеріальної допомоги в розмірі одного посадового окладу (ставки заробітної плати), щомісячної матеріальної допомоги в розмірі 50% посадового окладу (ставки заробітної плати) протягом перших 7 років роботи за фахом у навчальному чи медичному закладі державної або комунальної форми власності;

- одержання щорічної грошової винагороди в розмірі одного посадового окладу (ставки заробітної плати) за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків (для медичних працівників);

- забезпечення службовими транспортними засобами (для медичних та фармацевтичних працівників) та ін.
Вирішенню проблеми кадрового забезпечення закладів охорони здоров’я, яка не дозволяє забезпечити рівний доступ всіх членів суспільства до медичних послуг високої якості, покликаний й законопроект реєстр. № 2145 за мого авторства.

6. Впродовж усього року я також намагався врегулювати проблему, пов’язану з фінансуванням відомчих закладів охорони здоров’я (спеціалізованих медико-санітарних частин МОЗ та закладів охорони здоров’я Укрзалізниці) до моменту їх передачі з державної в комунальну власність, тим самим зберегти умови для їх належного функціонування, здійснення лікувального процесу громадян та збереженню тисячі робочих місць висококваліфікованих фахівців.

Для цього мною були подані до Верховної Ради України проекти Законів реєстр. №№ 1897, 2108, 2194-1 та направлено десяток депутатських звернень до Міністерства фінансів, Міністерства охорони здоров’я України, міських та районних голів місцевих громад з проханням вирішити ситуацію, що склалася з відомчими закладами охорони здоров’я після їх передачі на фінансування з місцевих бюджетів.

7. Разом зі своїми колегами по Комітету та й загалом по парламенту мені вдалося відстояти позицію щодо недопущення реалізації ідеї Мінфіну з приводу підвищення ставки ПДВ на лікарські засоби з 7% до 20%.
Адже, при нинішньому рівні цін та черговому підвищенні ПДВ, ліки взагалі стануть недоступними для більшості громадян.

Натомість, мною зареєстрований проект Закону (реєстр. № 3180), який покликаний, навпаки, зробити лікарські засоби більш доступними для населення, в тому числі шляхом зниження ставки ПДВ на лікарські засоби, що виготовляються аптеками за рецептами лікарів, та на лікарські засоби, для яких закінчився термін дії реєстраційного посвідчення, але їх реалізація та застосування дозволені до закінчення їх терміну придатності відповідно до чинного законодавства. Ліки повинні бути доступними, а не предметом розкоші!

8. Об’єднавши зусилля з колегами-народними депутатами, нам вдалося пришвидшити на три місяці зростання рівня мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму.

Зокрема, нами було внесено проект Закону (реєстр. № 2937), в якому було запропоновано проіндексувати з 1 червня 2015 року прожитковий мінімум та мінімальну заробітну плату відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення», що б дозволило збільшити рівень доходів населення на фактичний рівень зростання цін.

Адже, від розміру прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати залежить розмір більшості державних соціальних виплат та компенсацій.

В той же час, всі добре усвідомлюють, що сьогодні розміри мінімальних державних соціальних стандартів і гарантій є значно заниженими.

Адже, вміст мінімального набору продуктів харчування, послуг та непродовольчих товарів, які в сукупності формують споживчий кошик, що є основою для розрахунку прожиткового мінімуму, не переглядався з 2000 року. Як наслідок, склад споживчого кошику не задовольняє мінімальні потреби людини в наш час.

Саме тому, мною з групою народних депутатів був зареєстрований проект Постанови реєстр. № 2438, яка зобов’язує Кабінет Міністрів України у разі її прийняття сформувати та затвердити оновлені набори продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг з урахуванням реальної структури споживання населення.

9. У своїй передвиборчій програмі як кандидата в народні депутати я декларував обов’язок на державному рівні забезпечити пільги та компенсації воїнам АТО і членам сімей загиблих героїв.

Відтак, звітую про те, що я виступив одним з співавторів проекту Закону «Про внесення зміни до статті 15 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо посилення соціального захисту членів сімей загиблих» реєстр. № 3150.

Прийняття цього законопроекту дасть змогу підтримати членів сімей осіб, які загинули або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, одержаних: під час участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, в тому числі із числа волонтерів та добровольців; під час участі у Революції Гідності.

Так, проектом Закону пропонується, що на вищезазначених категорій громадян НЕ поширюється умова, відповідно до якої такі види пільг, як безоплатне одержання лікарських засобів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів; 50-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата), користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб та ін. надаються, якщо розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує 1710 грн.

10. У зв’язку з надходженням до мене не одного десятка звернень з приводу порушення житлових та майнових прав громадян, які вимушені проживати в гуртожитках колишніх державних і комунальних підприємств, що включені до статутних капіталів товариств, мною у співавторстві з іншими народними депутатами було зареєстровано проект Закону реєстр. № 1076.

Зазначений проект Закону має на меті сприяти реалізації житлових прав громадян, які не мають власного житла і на законних підставах фактично проживають у гуртожитках та зареєстровані в них більше п’яти років, шляхом безоплатної приватизації жилих і нежилих приміщень у гуртожитках, де вони проживають.

Для забезпечення даних прав мешканців гуртожитків законопроектом встановлено, що гуртожитки, які були збудовані за радянських часів за загальнодержавні кошти та під час приватизації включені до статутних капіталів приватних товариств, передаються у власність територіальних громад.

Законопроект прийнятий в першому читанні. На початку наступного року очікуємо на його прийняття в цілому.

11. Іншим не менш важливим законопроектом, прийняття якого чекає переважна частина суспільства, це поданий мною у співавторстві проект Закону реєстр. № 3251.

Даний законопроект передбачає значне зниження ставок акцизного податку на вживані автомобілі, за рахунок чого в рази знизиться вартість їх розмитнення, що відповідно зробить вартість автомобіля доступнішою для громадян та загалом дасть змогу отримати додатково до державного бюджету близько 1 млрд. грн. податкових надходжень від детінізації ринку вживаних авто.

12. Завершуючи законотворчий блок підсумків першого року моєї роботи як народного депутата України, зупинюся на, мабуть, одному з «найреволюційніших», але так необхідного для пожвавлення національної економіки законопроекту реєстр. № 3357 («Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової лібералізації»).

Депутатський корпус (більше 100 народних депутатів) представив своє бачення податкової реформи, яка, на наше переконання, забезпечить сприятливі умови для залучення в країну іноземних інвестицій, розвитку підприємницького клімату, оновлення виробничої та технологічної бази підприємств, ліквідацію поширених схем ухилення від оподаткування та загалом виведення значної частини економіки з тіні, що, в кінцевому підсумку, призведе до збільшення доходів як державного, так і місцевих бюджетів.

Як результат, платники податків входять в новий податковий рік з суттєвим зменшенням навантаження на фонд оплати праці (нарахування єдиного соціального внеску зменшено вдвічі і складатиме 22%), з повноцінним електронним кабінетом платника податків, зі спрощеною системою оподаткування, без авансованих платежів з податку на прибуток підприємств, з більш-менш прозорими правилами відшкодування ПДВ та загалом удосконаленим процесом адміністрування податків.

13. Говорячи про мій рідний Кіровоград, я пишаюся тим, що сьогодні його можна з впевненістю назвати одним з перших міст, яке почало залучати іноземні інвестиції через механізм державно-приватного партнерства.

В цьому році на базі Кіровоградського онкологічного диспансеру, головним лікарем якого я мав честь бути, було відкрито унікальний для всієї країни Український центр томотерапії – технологічний прорив для всієї онкологічної служби. А безкоштовне лікування діток зі всієї області вже з наступного року, на чому я особисто наполягав, є соціальним внеском Центру у справу по боротьбі з раком на Кіровоградщині, яка має один з найвищих показників захворюваності у державі.

Я ініціював даний проект, щоб показати суспільству як галузь повинна розвиватися. Це наочна модель, за якої держава замовляє та оплачує послуги, а інвестор забезпечує можливість для реалізації лікування.

Як наслідок, вже сьогодні в засобах масової інформації згадка про Кіровоград лунає набагато частіше, ніж ще рік тому, що є позитивним сигналом для інвестицій, в тому числі для розвитку медичного туризму.

Загалом, моя мрія, щоб Кіровоград став локомотивом змін в галузі охорони здоров’я. Я прикладу всіх зусиль, щоб в наступному році дана мрія стала реальністю.

За моїм запрошенням в Кіровограді вже працюють спеціалісти Світового банку, завданням яких є підвищити ефективність управління лікувальними установами регіону та провести структурні зміни в їх діяльності.

14. Не менших очікувань я покладаю й на те, що вже в наступному році в Кіровограді розпочне повноцінний навчальний процес факультет сімейної медицини та педіатрії Донецького національного медичного університету.

З ректором даного вишу ми неодноразово обговорювали перспективи розвитку медичної освіти в нашій області, в тому числі можливості відкриття філії вишу в Кіровограді.

Вже сьогодні можу з приємністю відзвітувати, що питання про забезпечення навчальним приміщенням й гуртожитком майбутніх студентів-медиків практично вирішено.

Як очікується, перший набір складатиме приблизно 200 осіб, в тому числі з бюджетною формою навчання.

15. Протягом року я також опікувався питаннями відновлення державних житлових програм для молоді регіону, забезпечення житлом військовослужбовців та їх сімей в Кіровограді, відновлення функціонування буровугільного комплексу області, оцінки стану довкілля та екологічної безпеки в регіоні, влаштування повноцінної обласної дитячої лікарні, запуску паліативного відділення на базі 1-ої лікарні, вирішення питання Кіровоградського лісопарку, будівництва храму на території онкологічного диспансеру, перейменування назви міста, щодо якої я займаю тверду і чесну позицію, забезпечення місцевих закладів охорони здоров’я необхідними медичними виробами для проведення гемодіалізу, лікування онкологічних хворих, медичного обслуговування хворих на гемофілію та інші важкі захворювання.

На жаль, не все вдалося реалізувати з вищеперерахованого. Відмінність моєї теперішньої роботи, від роботи, яку я виконував ще рік тому, з ранку до ночі перебуваючи в операційній залі, рятуючи життя людей, полягає в тому, що на попередній роботі все залежало виключно від мене та персоналу, що допомагав мені проводити операції. Натомість, для вирішення не однієї сотні проблем, з якими до мене, як народного депутата, звертаються громадяни, необхідна злагоджена робота всіх гілок та рівнів влади. Як приклад, можу навести критичну ситуацію, яка склалася із забезпеченням життєво-необхідними ліками (факторами згортання крові) діток хворих на гемофілію в регіоні. На неодноразові звернення до профільного Міністерства з вимогою терміново поставити в регіони препарати, отримую відповідь, що їх централізована закупівля ще не здійснювалась, не дивлячись на те, що кошти в Державному бюджеті на дані програми передбачені! Саме тому, ми передали право здійснення державних закупівель життєво-необхідних ліків за державними програмами спеціалізованим міжнародним організаціям, які з наступного року вже повноцінно запрацюють, щоб пацієнти своєчасно отримували ліки, і не залежали від рішення тієї чи іншої посадової особи щодо виділення необхідних для життя людини ліків.

Звичайно, за цей рік хотілось зробити більшого й оцінку моїй роботі нехай ставить виборець, який мене делегував в український парламент. Але можу Вас запевнити, що я прикладаю всіх зусиль, щоб змінити цю систему, щоб люди не страждали від безвідповідальності й свавілля чиновників та бюрократів.

Я впевнений, ми все робимо вірно й обов’язково реалізуємо все заплановане!

Дякую за Вашу довіру та підтримку!

Щасливого Нового року та Різдва Христового!".

Просмотров: 839 | Добавил: Dvolkovkir | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]